Kognitivni razvoj je pomemben že v predšolskem obdobju

Pred otrokovim šestim letom, to je ko vstopi v šolo, je izredno pomembno, da njegov kognitivni razvoj dosega običajen nivo. O kognitivnem razvoju si lahko veliko preberete na povezavi http://www.rubikova-kocka.com/kognitivni-razvoj-se-pri-otroku-odraza-skozi-igro/. Kaj to pomeni? Pojdimo postopoma. Otrok se seveda najprej nauči osnovne motorike in gibanja, kasneje pa prid na vrsto kognitivni razvoj – zanima ga vse od a do ž, rad bi se učil in zelo je radoveden. To so vse običajni postopki v otrokovem razvoju in seveda tudi v nadaljnjem življenju, saj se učimo dokler živimo. Na samem začetku se otrokovo učenje in kognitivni razvoj odvija zelo načrtovano, s pomočjo predmetov, slikovnega materiala, okolice… Dober primer za kaj takega so na primer slikanice ali pa knjižice z glasovi, ki oponašajo razne živali kot so psi, mačke, krave, ovce, konji, … Kasneje se kognitivni razvoj in samo učenje prenese na situacijsko – otrok začne znanje pobirati iz situacij, ki se dogajajo okoli njega.

kognitivni razvoj

Ko otrok doseže dve do tri leta, njegov kognitivni razvoj napreduje. Običajnim besedam, ki jih do tega trenutka že pozna, začne dodajati dodatne besede. Običajno so to časovni ali prostorski pridevniki (kmalu, skoraj, potem, …). V tem času otrok že razume kaj pomeni včeraj ali pa na primer jutri. Seveda je kognitivni razvoj v veliki meri odvisen tudi od tega, koliko se odrasle osebe z otrokom ukvarjajo. Ravno zaradi pomanjkanja časa, boljšega nadzora in lažjega učenja, veliko otrok vpišejo v vrtec in še kakšne drugačne tečaje. Vrtec dandanes ni več samo varstvo otrok, ampak veliko več. Kognitivni razvoj je veliko bolj opažen pri otrocih, ki obiskujejo vrtec, saj se tam vsakodnevno učijo novih stvari. Skratka, ko je otrok star približno tri leta, naj bi že prepoznal hrano, se zavedal splošnih nevarnosti, nekateri celo že znajo šteti do tri. V tem obdobju je otrok sposoben do treh minut koncentracije.

Kognitivni razvoj v tej fazi omogoča tudi, da otrok med igro opisuje predmete, ki ga obdajajo. V fazi kasneje, ko je otrok star med tri in štiri leta, že razume kaj so barve, predmete celo razvrsti po barvi, številu ali obliki. Še bolj je razvito njegovo dojemanje časa – sedanjost, prihodnost in preteklost. Kognitivni razvoj v tej fazi omogoča razbiranje čustev – otrok razume kaj ga lahko privede do sreče (na primer sladoled), nesreče (na primer stanje ko ni sladoleda), besa (na primer ko je s starši v trgovini in mu ne želijo kupiti sladoleda), … V tej fazi je otrok zmožen koncentracije kar do 15 minut naenkrat. Ravno ta faza je tista, ko je otrok najbolj radoveden in želi vedeti vse in postavlja ogromno vprašanj. Ko je otrok star od 4 do 5 let je kognitivni razvoj usmerjen v branje in računanje. Štetje do 10 je za otroka teh let mačji kašelj. Otrok sedaj že razume prostornino, količino, prepoznava številke in črke, … V naslednjem letu pa otrok prehaja iz faze kognitivni razvoj v konkretne faze, ki vključujejo spontano učenje skozi igro in vsakodnevno življenje in sprejemanje norm in pravil družbe. Otrok začne hoditi v šolo. To je torej obdobje, ko družba otoka spremeni v še eno od številnih ovc, ki slepo spremlja sistem. S tem se kognitivni razvoj zaključi.

0 odzivov na “Kognitivni razvoj je pomemben že v predšolskem obdobju”